Pedregales & Cía







  7.3.05

 La cancion del pirata


Con diez cañones por banda,
viento en popa, a toda vela,
no corta el mar, sino vuela
un velero bergantín.
Bajel pirata que llaman,
por su bravura, El Temido,
en todo mar conocido
del uno al otro confín.

La luna en el mar riela
en la lona gime el viento,
y alza en blando movimiento
olas de plata y azul;
y va el capitán pirata,
cantando alegre en la popa,
Asia a un lado, al otro Europa,
y allá a su frente Estambul:

Navega, velero mío
sin temor,
que ni enemigo navío
ni tormenta, ni bonanza
tu rumbo a torcer alcanza,
ni a sujetar tu valor.

Veinte presas
hemos hecho
a despecho
del inglés
y han rendido
sus pendones
cien naciones
a mis pies.

Que es mi barco mi tesoro,
que es mi dios la libertad,
mi ley, la fuerza y el viento,
mi única patria, la mar.

Allá; muevan feroz guerra
ciegos reyes
por un palmo más de tierra;
que yo aquí; tengo por mío
cuanto abarca el mar bravío,
a quien nadie impuso leyes.

Y no hay playa,
sea cualquiera,
ni bandera
de esplendor,
que no sienta
mi derecho
y dé pechos mi valor.

Que es mi barco mi tesoro,
que es mi dios la libertad,
mi ley, la fuerza y el viento,
mi única patria, la mar.

A la voz de "¡barco viene!"
es de ver
cómo vira y se previene
a todo trapo a escapar;
que yo soy el rey del mar,
y mi furia es de temer.

En las presas
yo divido
lo cogido
por igual;
sólo quiero
por riqueza
la belleza
sin rival.

Que es mi barco mi tesoro,
que es mi dios la libertad,
mi ley, la fuerza y el viento,
mi única patria, la mar.

¡Sentenciado estoy a muerte!
Yo me río
no me abandone la suerte,
y al mismo que me condena,
colgaré de alguna antena,
quizá; en su propio navío
Y si caigo,
¿qué es la vida?
Por perdida
ya la di,
cuando el yugo
del esclavo,
como un bravo,
sacudí.

Que es mi barco mi tesoro,
que es mi dios la libertad,
mi ley, la fuerza y el viento,
mi única patria, la mar.

Son mi música mejor
aquilones,
el estrépito y temblor
de los cables sacudidos,
del negro mar los bramidos
y el rugir de mis cañones.

Y del trueno
al son violento,
y del viento
al rebramar,
yo me duermo
sosegado,
arrullado
por el mar.

Que es mi barco mi tesoro,
que es mi dios la libertad,
mi ley, la fuerza y el viento,
mi única patria, la mar.


Pues eso, para que quien esté interesado en esta oferta de empleo:

Posting Job Title Manager, Anti-Piracy Operations, Spain
TimeWarner DivisionWarner Bros. Entertainment Group
LocationSpain - Madrid

Requisition

34579BR

Position Type

Full Time
Posting Job Description Warner Bros. Entertainment España SL seeks a Manager, Anti-Piracy Operations, Spain for the Spain - Anti-Piracy Int. Ops department.
Position is main point of contact for all anti-piracy activity in Spain. Represents WB and NBCU at relevant working groups of local MPA Anti-Piracy Organizations. Coordinates enforcement efforts such as raiding activity and related PR campaigns through local MPA Anti-Piracy Organizations. Keeps abreast of relevant Spanish anti-piracy research, PR efforts, public policy and legal developments and disseminates relevant information to relevant WB and NBCU personnel. Tracks Spanish pirate market trends and flags any significant developments to WB London-based Manager of Internet Operations and NBCU personnel. Maintains or provides input to databases of Spanish piracy and anti-piracy activity. Provides support for local industry initiatives (e.g., IP Awareness Trust). Periodically purchases pirated copies of WB and NBCU titles and sends back to relevant studio for forensic analysis. Works with WB London-based SVP, European Anti-Piracy Operations, London-based European Anti-Piracy Counsel, NBCU regional personnel and local MDs to quickly process appropriate responses to illegal/unauthorized pirate activity, both on the Internet or involving physical goods. Hires and manages the local outside Internet anti-piracy search firm/s responsible for monitoring the Internet and searching for pirate copies of WB and NBCU movies on P2P networks, ftp servers, portal sites, auction sites etc. Works with the local outside Internet anti-piracy search firm/s on the monitoring of Spanish chat rooms and on the searching/analyzing of other potential pirate links for WB and NBCU product. Manages and reports on the tracking of the effectiveness of all WB and/or NBCU Internet anti-piracy activities. Coordinates responses, including Cease and Desist letters (C&D’s), with WB London-based SVP, European Anti-Piracy Operations and London-based European Anti-Piracy Counsel, NBCU regional personnel, NBCU US-based Anti-Piracy team and local counsel. Liaises with local ISPs to ensure compliance with C&Ds and implements technologies to streamline notification process (e.g. ACNS).


Requirements


A BA/BS degree (equivalent) is required (business or technology focus preferred). A masters degree not required, but preferred. Advanced knowledge of Internet protocols and/or IT systems preferred. Understanding of local law enforcement and optical disc piracy problem required. Software skills required: Word, Excel, PowerPoint, and Access. English and Spanish language fluency required. Full time work experience of at least 4 years preferred. Entertainment or related industry experience a plus. Management consulting or operations experience a plus. Must have excellent communication skills. Must have excellent analytical skills. Must have ability to collaborate in a close team atmosphere. Must have ability to work independently. Knowledge of information management systems such as E-Rooms is helpful.

Please note that there will be no relocation assistance offered with this role.
To apply you should have the legal right to live and work in the UK/EU.